Tuesday 13 November 2012

Salam Maal Hijrah

Salam menyambut Maal Hijrah 1434 pada 1 Muharram bersamaan Khamis 15 November 2012. InsyaAllah.

Alhamdulillah kerana kita masih diberi peluang untuk bernafas dan menikmati nikmat-nikmat dari Maha Pencipta Sekalian Alam. Apakah azam kita pada tahun baru ini?? Mungkin ada antara kita yang terlupa dengan tahun baru hijrah kerana terleka dengan kehidupan yang sementara ini. Apapun marilah kita sama-sama ingat-mengingati dalam perkara kebaikan.

“Demi MASA. Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali yang beriman dan yang beramal soleh. Yang berpesan-pesan dengan KEBENARAN. Yang berpesan-pesan dengan KESABARAN”. [Surah Al-Asr: 1-3]
  
Klik gambar untuk melihat lebih jelas

Sentiasa pegang dalam diri dan hati kita, bukan mudah untuk mencari yang berkah. Harus diteliti sentiasa setiap tindakan moga Allah SWT tidak menjadikan kita dalam golongan yang menentukan nasibnya sendiri. Sesungguhnya kita tidak mampu untuk berjalan di bumi tanpa taufiq dan hidayah dariNya. Bersabarlah dalam mencari barokah. Kerana redha Allah itu tersangat indah. Ingatlah! setiap saat di dunia ini akan dipersoalkan oleh Allah SWT di akhirat kelak. Wallahua'lam..

No comments:

Post a Comment